Friday, February 12, 2010

Twilight Saga(saját szemszög)

Twilight őrület:
Amiket most le fogok írni az csakis az én hozzáállásom ehhez a szériához. A hatalmas Twilight őrület sarkallt arra, hogy megírjam ezt a bejegyzést. Lehet velem egyetérteni és utálni is. xD
Amikor először olvastam az első kötetet nekem is mániámmá vált ez a könyv és alig bírtam ki a következőig. A második kötet számomra egy kisebb esés volt(Bella túl sokat lelkizett szerintem). De a harmadik könyv változtatott az egész hozzáállásomon. És mi is a mostani álláspontom? Szeretem és utálom egyszerre. Azt el kell ismernem az írónő igazán szépen fejezi ki magát és a történet is kiemelkedő, de azzal nem értek egyet, hogy ekkora kultusz kezd kialakulni köré. Bár én is ennek a kultusznak a tagja voltam, míg meg nem ismerkedtem más rettentő jó írókkal(Cassandra Clare, Libba Bray, Mead Richelle, Neil Gaiman ) és ezután a Twilight elkezdett a szememben lealacsonyodni. El kell ismernem nem átlagos könyv, de vannak tőle sokkal de sokkal jobb könyvek és mégis... Azoknak nincs kultusza. Ráadásul ez a "mánia" szinte megutáltatja velem az egész sorozatot.
Könyv:
Pozitív észrevételek:
+ az írónő szép és egyben vicces fogalmazása
+E/1 írásmód jobban érzékelteti a főszereplő érzelmeit
+ a rengeteg romantikus helyzet
+ a főszereplők jelleme
+változatos történet
+ mindent bőven és érthetően fejt ki
+ nem kapkodja el a dolgokat
Negatív észrevételek:
- E/1 írásmód miatt nem lehet tökéletesen megismerni a szereplők érzelmeit
- mellékszereplők elhanyagolása
- a "vegetáriánus vámpír" gondolata (könyörgöm egy vámpír, azért vámpír, mert emberi vért iszik, nem pedig állatok vérét. Ha állatvért inna, akkor nem vámpír lenne, hanem denevér)
- néhol túl lassú történetvezetés
- Edward "romantikussága" (bocsánat emberek! szeretem Edwardot, de a romantikát néha már túlzásba viszik Bellával. Imádom a romantikát, de néhol már túl sok.És Edward jelleme számomra túl nyámnyila.)
- a terhes vámpír (Bella szülhet gyereket vámpírként, de Rosalie meg nem)
- a gonoszok túl egyszerű legyőzése
A filmek: A Twilight mánia fő okozója a film. Sokan nem is ismerik a könyvet, de a filmtől el vannak ájulva és hibásan azt feltételezik a film a könyv alapján van. Nagyot tévednek! A film egyszerűen pocsék és nézhetetlen. Bár a második filmhez még nem volt szerencsém, de az elsőt hisztizve néztem végig. A legjelentéktelenebb jeleneteket berakták és a jelentősebbeket nem igazán. És Edward jellemén is módosítottak észrevételem szerint. A könyvben inkább incselkedő,titokzatos, míg a filmben undok és titokzatos. A könyv történései csúnyán meg lettek rövidítve, összecsapva.

2 comments:

Anonymous said...

Bár szeretem a Twilightot, ez a mánia(amit főként a filmnek tulajdonítanak - alaptalanul)már nagyon idegesít. Főként, hogy mindenki el van ájulva Stephtől, és azt gondolják, hogy más nem tud ekkorát alkotni. Még a Twilight manhwát hagytad ki a negatívumok közül,(amit megjegyzem, részben csak azért indítottak, hogy még népszrűbbé tegyék az alkotást), amúgy mindenben egyetértek.

09Fancy16 said...

Szija. Én ezzel, amit leírtál mindben egyet értek... én olvastam a 3. és a 4. kötetet... ott már át tértünk az önsajnálatra...
És a tévedésedet szeretném kijavítani... Bella nem volt vámpír mikor megszülte a kislányt :D... amúgy minden másban tartom a véleményed ;D

Post a Comment